کلمه کلیدی خود را وارد کنید

زالودرمانی در ایران و اروپا

زالودرمانی در ایران و اروپا

زالودرمانی در ایران و اروپا

تاریخچه زالو درمانی

سابقه زالو درمانی به حدود 3500 سال قبل در مصر می رسد و از 2500 سال پیش، در هند، یونان، روم، ایران و سپس در اروپا مورد استفاده قـرار گـرفته است. در کشور ما، اطبّای بزرگی چون رازی، ابـن سینا، و جرجانی، این روش را تایید و تشریح کرده اند. در حال حاضر، در کلینیکهای معتبر کشورهایی مانند چین، هند، روسیه، آمریکا، انگلیس و بسیاری دیگر از کشورها از زالو به طور گسترده و رسمی در مقاصد طبّی استفاده می شود؛

بـرای مثال:

  • جامعه جراحان انگلستان، کاربرد زالو پس از جراحی های پلاستیک و پیوند اعضاء( و حتی حین عمل جرّاحی) را پذیرفته است.
  • در روسیه و اوکراین، جهت رفع چروک صورت، کرم‌های آرایشی ساخته می شود که ماده موثره آن از زالو به دست می آید.
  • در ژوین 2004 میلادی، سازمان غذا و داروی آمریکا(D.A)، واردات زالو برای مصارف پزشکی را مورد تایید قرار داد و امتیاز فروش زالو را در این کشور، به یک شرکت فرانسوی، اعطا کرد.
  • کشور ترکیه، مثل بانک خون، بانک زالو هم دارد.

 

تفاوت زالو درمانی در طب سنتی ایران با زالو درمانی مدرن

 

در طب سنتی ایران هر داروئی دارای مزاج است و هر بیماری نیز مزاج خاص خود را دارد به همین دلیل تمام مراحل درمان باید بر اساس اصلاح طبع و مزاج باشد زالو که یک داروی بسیار با ارزش و معجزه گر است دارای مزاج است و باید با در نظر گرفتن مزاج بیمار استفاده شود از طرفی در توصیه ها و دستورات طب سنتی ایران ابتدا باید به بیمار مصلح و منضج داده شود و بدن از اخلاط فاسد پاک شده بعد زالو درمانی انجام شود تا اثر زالو بیشتر باشد . به همین دلیل وقتی که بیمار دارای غلبه اخلاط فاسد است نباید زالو درمانی کند چون خود زالو شاید تجمع یا تخلیه نابجای اخلاط شده و بجای درمان و شفای بیماران ، درد آنها را زیاد تر کند یا اینکه تأثیری نداشته باشد . پس در طب سنتی ایران زالو درمانی دارای مقدمات و مؤخرات است توصیه های جالبی قبل و بعد از زالو درمانی وجود دارد که می تواند اثر درمانی زالو را صد چندان کند. اما در زالو درمانی اروپائی و آمریکایی متأسفانه هیچ توجهی به مزاج زالو ، مزاج بیمار و اصلاح طبع نمی شود و زالو درمانی بصورت ماشینی و شبیه دارو درمانی مدرن انجام می شود . یعنی بدون توجه به سیستمهای مختلف بدن و تعادل مزاج ، زالو درمانی بصورت موضعی انجام می شود. تجویز زالو مثل تجویز استامینوفن ، بدترین نوع زالو درمانی است که متأسفانه امروز در بسیاری از کشورهای جهان در حال انجام است . آنها نمی دانند که این کار ضربه ی مهلکی به علم زالو درمانی می زند چون تمام تحقیقات و پژوهش آنها نیز دارای اشکال است وقتی اصل زالو درمانی ایراد داشته باشد این اشتباه به کتب و مقالات منتقل می شود و یک عمر این علم را تحت تأثیر خود قرار می دهد .

به عنوان مثال اگر 100 نفر که دارای بیماری انسداد عروق کرونر هستند برای زالو درمانی انتخاب بشوند و برای آنها پاکسازی واصلاح طبع انجام نشود شاید در بعضی از آنها نتیجه ی معکوسی بدهد و حتی حال بعضی از بیماران بهتر نشود . نتیجه ی این تحقیق ظالمانه است چون می تواند اصل علم زالو درمانی را نابود کند .

حالا تصور کنید اگر زالو درمانی این صد نفر طبق توصیه ی طب سنتی ایران انجام شود یعنی بعد از پاکسازی برای آنها زالو درمانی انجام دهیم نتیجه ی تحقیق حیرت آور و معجزه آسا خواهد بود و در مقایسه با روش قبلی کاملاً نتایج متفاوت خواهد بود .

خاصیت درمانی زالو

 

زالو درمانی

زالو و خواص عجیب آن زالو به عربی « عَلَق » و از نرم‌تنان آبزی است که در شالیزارها و مرداب زندگی می‌کند. جانورشناسان تا کنون ۶۵۰ نوع زالو را شناسایی کرده‌اند که برخی از انواع زالو بسیار سمی و خطرناک هستند و بعضی از انواع زالوها مفید و آثار درمانی ارزنده‌ای دارند که ما در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

زالو درمانی

زالودرمانی

خاصیت درمانی زالو در بزاق دهان او است که ماده ضد انعقاد خون به نام هیرودین است و موجب رقیق شدن خون و باز شدن گرفتگی رگها و در نتیجه افزایش خون‌رسانی به مغز و بدن می‌شود. به عقیده بعضی کارشناسان ۱۰۰ نوع ماده ویژه با اثرات درمانی گوناگون توسط زالو در خون ترشح می‌شود و مورد توجه پزشکان و جراحان قرار گرفته است و در اروپا و آمریکا در موارد گرفتگی رگهای قلب، گرافتهای پوستی و زیبایی پوست و جراحی قلب و پیوند اعضا و تقویت سیستم دفاعی بدن از آن استفاده می‌شود. مجمع پژوهشگران طب گیاهی بوعلی سینا با آزمایش‌های مکرر آثار درمانی زالو را تجربه کرده است.در قانون بوعلی سینا فصلی درباره زالو و علایم زالوهای سمی و زالوهای مفید آمده است. کشورهایی نظیر روسیه و انگلستان و آلمان از تولید و صادرات زالو درآمد هنگفت ارزی بدست می‌آورند. زالو از ۲۵۰۰ سال قبل در هند، یونان، روم، ایران و سپس در اروپا مورد استفاده پزشکی قرار گرفته است و در کشور روسیه بیماریهای مختلف (سردرد و امراض قلبی و پوستی و ضعف قوای جنسی) با زالو معالجه می‌شود. در مسکو و اکراین کرم‌های آرایشی برای رفع چین و چروک صورت تولید شده که ماده مؤثر آن از بزاق دهان زالو گرفته شده است. پروفسور می یر، آلتون، اوخنر و هورنر معتقدند هرگونه کانون عفونی بدن را بوسیله زالو می‌توان ریشه‌کن کرد. هر زالو ۵ تا ۱۵ میلی لیتر خون می‌مکد (۱۰ برابر حجم بدن خود) در مدت ۱۵ تا ۶۰ دقیقه، پس از جدا شدن زالو خون‌ریزی ۲ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد.

 

 

 

عوارض سکته مغزی و نرسیدن خون به مغز به صورت فلج یک‌طرفه و رعشه و لرزش سر و دست‌ها و ضعف مغز ظاهر می‌شود. با انداختن ۲ عدد زالو به پشت گوش طرف مقابل آن طرفی که فلج شده، مویرگهای مغز باز و معالجه می‌شود. نکته مهم: در موارد سکته مغزی به دلیل اینکه سلولهای مغز بیشتر از غذا به اکسیژن نیاز دارند، از دست ندادن زمان خیلی مهم است، لذا قبل از هر اقدامی و در کمال خونسردی باید زالو تهیه کرد و پشت گوش بیمار انداخت. تجربه ما در مورد سکته های مغزی که بلافاصله زالو انداخته شده این است که بیمار پس از نیم ساعت به حالت عادی خود برمی گردد.

 

زالوی درمانی

شما باید بدانید که در بیشتر کشورهای پیشرفته ی دنیا بحث زالو درمانی و هیرودو ترافی بحث علمی روز و یکی از بهترین روشهای درمان انواع بیماری هاست تا جایی که در بیشتر کشورهای اروپایی درهر بیمارستانی یک بانک زالو وجود دارد چرا که در کنار هر متخصص در بیمارستان زالو میتواند کمکی بهینه باشد مثلا در مبحث جراحی پلاستیک و جراحی بینی و زیبایی زالو درمانی بهترین روش برای رفع عفونت های بعد از عمل میباشد و یا قبل از عمل باز قلب از زالو درمانی استفاده میکنند که تاثیر بسیار مثبتی هم داشته اما به نظر بنده در ایران جریانی هدایت شده از طرف پزشکان این علم روز دنیا را رد میکنند در صورتی که همین پزشکان عزیز میتواند در دانشگاه های پزشکی ایران رشته ای به نام لیچ ترافی یا hirudotherapy  را راه اندازی کنند تا در دانشگاه های ما به صورت علمی پیگیری شود.

 

زالو درمانی در اروپا

 

زالو درمانی

زالو درمانی

زالو درمانی توسط چند عامل هدایت میشود : که به صورت مکانیکی و بیولوژیکی تاثیر خود را میگذارد

در اولین مرحله بعد از اتصال زالو به پوست بیمار مانند یک پرستار حرفه ای که عمری کارش تزریق است بهترین منطقه را برای مکش خود انتخاب میکند که البته از دیدگاه طب سنتی به این مناطق نقاط طب سوزنی گفته میشود که پزشک متخصص میتواند این نقاط را علامت گذاری کند در مرحله دوم زالو بعد از انتخاب محل مناسب برای مکش خودن خود عمل مکانیکی خود را شروع میکند و شروع به مکش جریان خون میکند و مرحله ی بعد مرحله ی بیولوژیکی اثر زالو است یعنی بزاقی که از خود داخل خون ترشح میکند که حاوی بیش از یک صد مواد مختلف بیولوژیکی فعال(داروهای طبیعی) است. آیا می دانید که در کشور ترکیه مثل بانک خون، بانک زالو هم وجود دارد. به امید اینکه روزی بیمارستانهای ما هم به بانک زالو مجهز شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *